Trappers Bolderberg

3550 Heusden-Zolder

Groepsleiding: Fran Joris, Briek Moons, Bernd Gorissen

groepsdas

Klik om de google map te activeren

Wat ?

Trappers Bolderberg is de enige jeugdvereniging van Bolderberg en heeft elk jaar een groeiend aantal leden, dit jaar zijn we met 162 leden! Achter deze werking staat een dynamische, enthousiaste leidingsploeg van maar liefst 35 personen. Scouts Bolderberg is opgericht circa 1979. Het scoutslokaal is gelegen naast onze materiaalloods in de Vrunstraat.

Waar ?

Scoutslokalen Trappers Bolderberg

Wanneer ?

Iedere zaterdag wordt er van 8u30 tot 12u00 een spetterende activiteit voorzien. Dat kan gaan van pleinspelen, stadspelen, bosspelen tot droppings, paracommandocross, trektochten (ook in het buitenland voor de oudere tak), vlottentochten, bekentochten, verschrikkingtocht, survivaltocht,… Ons scoutsjaar start eind september en eindigt half mei, maar als definitieve afsluiter is er het tentenkamp in juli met de volledige scoutsgroep. Ook willen we graag een woordje uitleg geven over onze ledenstop. Zoals de meesten onder jullie wel weten bestaat er bij de scouts van Bolderberg al enkele jaren een limiet op het aantal inschrijvingen. De afgelopen jaren was deze ledenstop alleen van toepassing op de jongere jaren. Een beperkt aantal inschrijvingen was toegelaten bij de kapoenen en de welpen. Dit jaar echter hebben we de ledenstop moeten uitbreiden naar de oudere jaren, meer bepaald de jonggivers en de givers. Aangezien deze takken de grootste ledenaantallen hebben, zijn we bij deze jaren zelfs strenger en kunnen we bij de jonggivers en de givers geen enkele nieuwe inschrijvingen meer toelaten. De voornaamste reden is dat we met 200 leden zijn en slechts 25 leiding. Het verbond, (de overkoepelende organisatie: Scouts & Gidsen Vlaanderen), schrijft ongeveer 6 leden per leiding voor. Aangezien we dit getal willen handhaven en we het leefbaar willen houden voor zowel de leiding als de leden, vinden we deze maatregel de beste oplossing. Wij beseffen heel goed dat we door deze maatregel misschien wel enthousiaste scouten hebben/zullen moeten weigeren. Dit is ook de reden waarom we er streng op toezien dat de leden aanwezig zijn op en gemotiveerd deelnemen aan de activiteiten. We hopen op jullie begrip. Voltallige leidingsploeg van Scouts Bolderberg Met vragen kunnen jullie altijd terecht bij de groepsleiding: grl@scoutsbolderberg.be.

groepsfoto